Alla inlägg den 24 juli 2008

Av Lea - 24 juli 2008 20:06

Jaha, då var dag fem avklarad.


Jag kunde inte sova inatt för jag låg verkligen och grubblade på allt! Och då menar jag ALLT! K(a)ffe, Kissapans möhippa, Äsch, Kissapans och Jesus-lovers London-resa, julen -08, Elon och Roky, Tobbe, vad jag ska säga nästa gång jag träffar Frida (och en till som jag inte tänker nämna vid namn) hur Kjerstin har det, hur Liza mår, Pappa, Vilja, M:et och hennes kattungar, Irina och hennes engelska… Jag menar verkligen ALLT!

Så det slutade med att jag kollade på klockan sista gången vid fem imorse.

Kvart över nio väckte Rebecca mig och frågade om jag ville följa med till vattenparken och trots att jag var så trött att jag knappt visste vad jag hette så följde jag med. Mest för att jag visste att om jag stannade i sängen skulle jag missa flera bra soltimmar och dessutom så skulle de äta lunch ute och det är ju alltid gott!

Jag var ju ledig till två trots allt så de betalade in mig, hyrde en ”fransk solgunga” eller vad man ska kalla det och la mig där med iPoden i solen. Jag rörde mig inte många meter på tre timmar då ska ni veta, tills det blev lunch och jag sen insåg att badvakten var en långhårig HUNK som bara bad om att bli spanad på… (tom Sarah sa att han verkligen var en ”looker”) Så jag tog varje tillfälle i akt att stå med kameran bredvid hans vakttorn för att vänta på Sarah, Peter och barnen som kom ner för rutschkanorna som var precis framför hans torn. (Dom bad mig faktiskt fota också, så det var inte bara mitt initiativ!! Nog för att det inte vimlar av snygga killar här, så lite tillfälle i akt får man väl ändå ta!)

Sen var det dags för lunch, några fler åk och sen tripp hem.

Just det, jag köpte även det där vykortet… Har tom redan skrivit det… Tänkte dock bara skriva ”Puss” på det men kände att det kanske var lite snålt så nu har jag istället klottrat ner hela vykortet med text… ”Han” ska faan känna sig speciell alltså!

Väl här hemma badade jag och tjejerna lite mer, jag gjorde en pasta med nån röra av tomat, lök, vitlök, persilja, basilika, skinka och kryddor som tjejerna, jag och Peter delade på… (Sarah låg och sov och jag och Peter var hungriga så vi delade på det som var kvar och en öl)

Sen gjorde jag tjejerna klar till sängen och Sarah fixade dagens middag som bestod av typ.. Bond-omelett… Fast hon kallade det tortillia (fast det håller jag väl inte riktigt med om)


Imorgon är det sista kvällen i huset och sen på lördag bär det av till en natt på hotellet i Ajaccio. (Vi bor i Portigliolo, och ja jag erkänner, jag har namnen uppskriva på handen efter att ha kollat på kartan)



Ovido - Quiz & Flashcards