Alla inlägg den 18 juli 2008

Av Lea - 18 juli 2008 22:54

Förhoppningsvis denna!!



Av Lea - 18 juli 2008 21:58

So long suckers! Ses i pepparkakeland!

Av Lea - 18 juli 2008 19:24

Eftersom det är fredag och barnen inte går i skolan så betyder det att dom inte får den "veckliga" dosen av Fish'n'chips så jag tänkte att jag gör det idag då, i brist på fantasi liksom... Roffade fram ugns-pommesen, som vi aldrig fan haft förut men jag ska börja tvinga Sarah att köpa mer för det är ju så jävla enkelt, och fiskpinnarna ur frysen och börjar kolla så vi har allt... Men NEJ! Panik!! Vi har ju ingen Majjo!!

Så vad gör jag? Jag ställer mig och vispar ihop en egen!=) Jag älskar hemmagjord majjo för det smakar tusen gånger bättre än köpt (och så kan man göra aioli på resten^^)

Fick ju självklart en del äggvita över så jag sätter igång en sats med marängsmet också!

Majonäsen blir självklart überlyckad! (Nöjd över min procent i majjo-tillverkning eftersom jag aldrig misslyckats! Fick tom bäst betyg i klassen på den när vi hade sista praktiska köksprovet och de andra i klassen fick minsann smaka på min för att  få veta HUR en majjo ska smaka!!)

Dock blev marängerna brända men det skyller jag på ugnen för den bränner ta-mig-fan ALLT man stoppar där i!! Jag satte den tom på 50 grader men det tog två mat-tuggor för mig för den att bränna dom så det sket sig...


Jaja, sånt händer! Jag är grymt nöjd över majonäsen iaf... ^^

Nu ska jag sluta vara arg på barnen och borsta deras hår och kika på "Chicken little" 

Av Lea - 18 juli 2008 16:55

"Packningen" är påbörjad nu iaf... kläderna som låg på golvet är prydligt ihopvikt på sängen. Men sen då? Haha...

Nej nu ska jag leka lite med barnen... Sen får jag ta tag i resten senare... Ska tvätta den lilla högen som är kvar också... Usch....

Kan nån annan åka ist för mig?? Hit ska vi! Korsika!


Av Lea - 18 juli 2008 05:14

Verifieringsord då alltså! Jag var precis in på Siris blogg och kommenterade och fick orden Plummer Tack!

Det var ju klockrent ju!


Är ni redo att befrukta?

-Befrukta?

Jaa, det är så vi pippar här på kuknästornet!

-En plummer tack!

Ahh en plummer!


Taklagsfest ska ni ha! Och en välkammad utter!



Btw, jag och Anli hade en diskussion här om dagen då vi kom fram till att det inte är killars fel att dom är som dom är! Det är kort och gott ett tillverkningsfel! Så vi har ju då startat en reklameringskampanj a'la bränn bhn! Vi ska börja skicka ut dessa flyers!


VARNING!

Killar tillverkade efter -75 måste reklameras omedelbart pga fabrikationsfel och allvarliga emotionella funktionshinder. Lämna in ditt exemplar i närmaste teknikmagasinet butik och erhåll ett batteridrivet alternativ. Vi beklagar för lidandet!


(vi kom ju då fram till att killar som är tillverkade Innan -75 helt enkelt är ute ur mode och för gamla för att göra något åt..;)

Ovido - Quiz & Flashcards