Alla inlägg under maj 2008

Av Lea - 24 maj 2008 00:21

Det ska bli underbart!!!^^


Pratar massa med Peter ikväll...

Pratade med mamma idag också... hon berättade att dom antagligen ska ta ner min hund Vilja...=( Åldern har satt sina spår... Jag har gråtit en hel del idag.... Men sånt är livet antar jag...


Men CIAOOO BELLA!! SNART DRAR JAG!!! 


Av Lea - 23 maj 2008 04:43

Fick låna den av Lewis... Bless...

Hängde med Mike hela kvällen! Underbart!! Bless...

Deeptalk med Määx igen...bless...

Erik är ett mongo och sömnringde.. bless..



Men fuck it all anyway.... whats the point?




Fan va skönt med break från allt....  

Av Lea - 22 maj 2008 21:08

Därför kommer denna bli dagens låt... För Finland gick tydligen vidare med en hårdrockslåt på finska i tisdags...


Go, kissapan! Ser dig framför mig nu! Hahaha!



Av Lea - 22 maj 2008 15:24

Jag har en polare här, Frederick, som pluggar svenska..

Så ibland mailar han mig med frågor om den svenska grammatiken...

Och det är fan svårt att förklara alltså!

Det är lite konstigt i svenskan att man säger tex "Jag har brytit armen" istället för att man säger "jag har brytit min arm"

(på engelska "Ive broken THE arm" istället för "Ive broken MY arm")


Det här mailet fick jag av Frederick (jag älskar att alla som pluggar svenska i England använder Alfons Åberg!!!)


" Leaaaaaaaaaaaa!

I was revising my swedish this morning, because I need to prepare for sweden rock, actually I've been studying a lot this week.

I have a questioooooooooon.

When Alfons Aberg tells his father:

-Pappa, vi glomde borsta tanderna

Why does he say tanderna if the plural is meant to be tander????

Jag forstar inte!" 


Jag svarade... (och ja, jag vet... rätt uselt svar)


"Haha, um... how can i explain this...
The plural word for tand is tänder, u are right.. But you can say it in different ways.

Alfon sais;
-Pappa, vi glömde borsta tänderna

But he could also say;
-Pappa, vi glömde borsta våra tänder

U could say that if you use the word "tänder" you have to put "mina, dina, våra" before the word so that you know what tänder that you mean.

Because you can also say

"Där ligger en hög med tänder."

If you say "tänderna", you kind of already show who's or which teeth you mean...

Fuck,its hard to explain.. but do you understand?

Av Lea - 21 maj 2008 21:43

Min eng tele då alltså..


Igår fyllde Johanna år..



Fan, I can't be bothered with this anymore... Orkar fan inte skriva..


Av Lea - 19 maj 2008 15:29

Igår gick jag och la mig innan tolv..

Och sov nästan 13 timmar...Fast jag behövde det antagligen...


Jobbar 4 timmar och sen lägga mig igen för jag mår inte på topp...=C 

Av Lea - 17 maj 2008 21:00

Men kände visst inte för att berätta det för migförrens senare...

Men, men...


Jag ska vakna till nu, dra i mig några öl med Rozy i tottenham court road och sen dra till Decs... Där han spelar ikväll... Skulle inte förvåna mig om Mikey dyker upp också...Då jävlar blir det en smäll på käften...


Av Lea - 16 maj 2008 11:55

Bara nån timme iaf.. Skulle vara gött..

Svara nu då!


Kissapan har köpt 3o åt mig!!! Fan va bäst hon är!=)

Må införskaffa ett rör till srf också..haha

Men det hinner jag göra i Lidköping!


Nu ska jag glo på tv några timmar...


Dagens låt!!

Ovido - Quiz & Flashcards