Alla inlägg under januari 2008

Av Lea - 31 januari 2008 23:32

Jag är smått less nu alltså...

Peppermint Creeps spelningen blev inställd för dom fick inte komma in i landet så jag kommer behöva jobba den kvällen iaf och inte träffa Tiff eller Rozy... Visst, jag lär antagligen dra till TCR och Decadence efteråt men det är ju ändå inte riktigt samma sak...

jag såg ju verkligen fram emot detta!

Resten orkar jag fan inte bry mig i... jag vet att jag kommer stöta på Belle den lördagen men det skiter jag i.. Jag vill inte prata med honom.



Av Lea - 30 januari 2008 08:17

Jag fastnade med boken och somnade med den i hand.. vcaknade för ca 30 min sen.. klev upp och började koka mannagrynsgröt..

Sarah kommer och säger förvånat "But you're not working this morning?"

Hon hade satt upp mig på schemat och sen glömt ändra... Hon säger att jag får jobba om jag vill men jag kryper hellre ner med gröten och läser vidare en stund... Jag får faktiskt säga nej till jobb efter de senaste två veckorna...

Och det är ju inte så att jag får mindre betalt..

Lika bra att sova en stund till sen, resten av dagen kommer bara bli en lång smärtsam väntan.. 

Av Lea - 30 januari 2008 05:28

Jag läser en bok som heter "Playing Away" av Adele Parks.. Handlar om en tjej som är otrogen mot sin man och blir så klart tok-jävla-kär i killen hon har en affär med...

Grejen är att hon beskriver massa saker som jag "känner" just nu och hennes snuskigt ärliga polare Lucy säger massa saker om killen hon har affär med som jag tänker om Belle nu för tiden! Men ändå vill jag inte inse det!!

"Take a hint" säger dom i boken.......... Men jag kan inte... Jag vill inte heller...  


Av Lea - 30 januari 2008 00:37

Helgen var rätt bra ändå... faktiskt fått socialt umgänge varje dag tack vare Sara som kommit förbi när jag varit låst i huset...

I söndags fick jag ett sms av Kristin som tyckte att jag skulle komma till Walkabout i Shepherds Bush och festa lite och lyssna på band.. Så jag drog dit.
Fick även dit Sara och hennes ragg.. så det var mycket trevligt..
På hemvägen rev jag sönder både händer och ben i ett törnsnår eller vad fan det nu va och har fortfarande ett öppet jack i fingret som är typ 2-3 mm djupt..Jag överdriver inte ens, mät själv och inse att det gör ont!


Vaknade med ett ryck på måndagen av att hemtelefonen ringde och jag var helt övertygad om att jag försovit mig och praktiskt taget rusar ut genom min dörr och hör i hallen att Sarah svarar... Först då inser jag att jag faktiskt är ledig!

Glider tillbaka till sängen och svär..Ligger där i kanske 20 min innan jag lyckas somna om..
Sen drar jag, Sabi och Sara in till Oxford Circus där jag shoppar upp mitt "presentkort" på TopShop... Kunde inte se ett enda jävla klädesplagg som jag ville ha så det slutade med att jag köpte:

3 par asheta trosor

1 svart ögonskugga

1 röd ögonskugga

1 eyeliner (som suger upptäckte jag ikväll)

1 burk med "foundation"

1 rött läppstift

1 par örhängen (stora runda vanliga mainstream-ringar)

1 par örhängen som var zebramönstrade

1 halsband med stjärnor

Massa armbandsringar (ni vet såna där silverringar som är jättetunna och som man måste ha tillsammans, annars ser det skitlarvigt ut)


ja,det var väl allt... gick på £51.70
bra där Lea..

Sen drog vi och bakisåt på Donken och sen drog jag och Sara hem hit och slappade några timmar innan vi gick in till Hampstead och använde upp min andra julklapp som då var presentkort på bion där..


Snacka om lyxbio alltså!! Man sitter i soffor, bordsbeställning och bordsservering av snacksen.. Och då snackar vi inte popcorn! Vi beställde två Magners Cider, två glass, ett paket med jelly bears och jag åt ostfyllda oliver med italienskt bröd..

Folk runt om oss satt och drack vin eller cappochino (eller hur faan det nu stavas) och allt kändes jävligt lyx..

Det roliga var bara att det blev nå fel när dom tog emot oss så dom skicka först in oss i fel salong! Jag menar, det fanns ju ändå TVÅ!??!

 Men tillslut löste det sig iaf och vi såg Sweeny Todd.. Underbar film.. Se den!


Nu ska jag läsa och imorgon blir det upp tidigt då jag har morgon-skolrundan (enda den här veckan, även fast jag BAD dom om att låta mig jobba så jag inte blir skyldig 7-8 timmar igen...men hur många timmar är jag uppskriven på nu då? JOOOOO 28 så klart.... 7 timmar IGEN!! *muttrar* Deras problem)

Sen på eftermiddagen ska vi iväg till Maddies kompis Libby och hennes mamma Solly ska laga mat åt oss... Undra om det var persisk eller va det nu va.. hmm..kyckling skulle det iaf bli.. haha!


Av Lea - 27 januari 2008 18:42

Ikväll blir det tydligen Walkabout i Sheperds Bush.. Jag är ledig imorgon och jag måste verkligen få se något annat än huset nu! Jag räknade dagar som jag jobbat i rad nu och det är 12... Tröööött på barn,familj och hus... Måste. Se. Annat!.

Av Lea - 27 januari 2008 09:59

Måste barn vakna klockan kvart i sju på söndagar?? När jag får barn så ska dom minsann få lära sig att man ska sova på helger.. Haha...

Men sen kommer ju dom ha mina gener också så då lär dom antagligen bli lika morgontrötta som mamma! =D

Nu ska jag plocka ihop en maskin tvätt, klä barnen och sen dra ut i parken!

Det är mycket fint väder idag och vi måste vara ute lite mer innan helgen är över...

Bara man klär barnen ordentligt innan så kommer dom förhoppningsvis kunna leka på ett tag...


Sen slutar jag klockan 17..SÅÅ SKÖNT!! Kan knappt förstå att helvetesveckan är Över!!! Det kändes som att den aldrig skulle ta slut när jag såg schemat på tisdagen.. Men nu är den ÖVER!

Det har hänt bra saker den här veckan ändå, även fast det verkat som att det bara varit skit...

Jag menar, även fast det inte gått framåt med Belle så är det ju ändå ett bättre läge än det vi var i innan... Och jag har fått veta att det är helt klart att jag verkligen SKA få gå på Peppermint Creeps! Och sen, eftersom jag har jobbat så sjukt mycket, så har jag bara 14 timmar kvar som jag är skyldig!! Det är såååå gött!! Och så är flygbiljett till Sverige i juni också.

Jag räknade lite på hur det kommer bli första veckan i Maj då Peter och Sara drar till Jordanien på bröllop (eller vart dom nu ska..)

Låt oss säga att dom är borta 5 dygn.. det är 120 timmar.. OM det är så att jag, i värsta fall, är skyldig 40 timmar och ska jobba 35 på en vecka så blir det 75 timmar... då har dom fortfarande 45 timmar övertid som dom måste betala mig! Och det är £225! Undrar hur dom tänkt att det ska gå ihop liksom? Hur dom räknar på när dom är borta...=S Jag menar, jag kommer ju ändå jobba dygnet runt liksom.. Så det borde vara så som jag räknat nu..

Men dom har råd...=)

Nej nu ska jag fixa ordning allt..

Av Lea - 27 januari 2008 02:54

Vaknade till igen av samtal från Syster...

Sjukt.....

Av Lea - 26 januari 2008 10:14

Förra inlägget skrev jag igentligen klockan halv åtta typ (eng tid alltså.. typ halv nio sv tid) ringde min polare Emil och prata med hans mamma Agneta i typ tio min om inget eftersom jag inte pratat med henne på flera år..

När jag kom tillbaka till rummet hade jag fått sms av Belle... Han är i tyskland i 4 dar... Jag förstår mig inte på gubbjäveln...........

X på slutet iaf denna gång... han har slutat sura....

Ovido - Quiz & Flashcards