Alla inlägg den 25 januari 2008

Av Lea - 25 januari 2008 12:33

Ela påminde mig om att jag hade två uttryck som jag sa jämt i gymnasiet!

 Jag hade helt glömt båda men ena va;


"Shut your mouth before I cut your legs and call you shorty!"


Hahah!


Men den andra minns jag inte! Faaan då! XD

Av Lea - 25 januari 2008 10:41

Varje gång som jag går med barnen till skolan så möter jag en mamma med hennes dotter när jag går hem.. Dottern är jättesöt med uniform och mörkblondt/brunt hår.. Ser frisk och sund ut faktiskt..

Men mamman har alltid på sig ett par jääättetajta träningsbyxor (typ spandex-material) tränningsjacka, löparskor och håret uppsatt i en mörk stram tofs... Inget fel med det eftersom hon antagligen tar en löparrunda när hon droppas flickan på skolan. Men grejen är att det är seriöst den Smalaste människa jag någonsin sett! Pga de tajta träningsbyxorna ser man att låren inte går ihop och vi pratar alltså en glipa på 6-7 cm! Ansiktet är sååå magert och håret är helt matt och glanslöst... Man ser inte hur överkroppen ser ut eftersom hon har en slapp jacka på sig men det är nästan så jag inte vill veta! Jag tänker jämt på att hon knappast behöver den där löparrundan efter skolsläppet och funderar ofta på hur hon äter eller OM hon äter... Och i och med det tänker jag på hur flickan kan ha det? 
Igår när jag och Sarah och Peter åt middag tillsammans och tog något glas vin så kom vi in på hur vi skulle göra med maten på Rebeccas kalas eftersom det antagligen kommer nån som är jude och möjligen nån som är muslim så man måste verkligen tänka på sånt.. Då berättade Sarah om en familj där dom bott förut med ett lesbiskt par som hade en son.. Och paret var Veganer och i och med det så fick inte pojken äta något annat heller?  Och så berättade dom att Thomas som går i Rebeccas klass är vegetarian?! HAN ÄR FÖR FAN 5 ÅR?! Peter försökte med att det antagligen var föräldrarna som var vegetarianer men tydligen, i och med det, så får inte Thomas äta kött heller!

Så då tänker jag på den flickan och funderar på vad hon får för mat hemma.. Självklart kan det lika gärna vara så att hon får toppen mat men om det finns familjer som kräver att deras son är vegetarian eller Vegan så finns det ju familjer som kräver att barnen ska hålla sig smala och nyttiga och faktiskt håller barnen på en diet som inte är bra för dom egentligen!

Min familj är ändå bra med barnens mat.. förutom att jag Ytterst sällan sett barnen äta någon form av mejeriprodukt utom smör... Vanlig mjölk eller yoghurt äter dom inte för det är bara soyaprodukter..

Jag vet att det är bra fetter och sånt i det men är det inte bra för barn att dricka mjölk?


Rätta mig om jag har fel med mina tankar men sånt tänker jag på iaf när jag promenerar hem från skolan på mornarna....

Av Lea - 25 januari 2008 00:22

Nu har jag köpt biljett till gbg i juni..=)

Så nu finns det ingen återvändo!

Det skulle vara om jag får för mig att inte åka tillbaka hit men inte fan tackar jag nej till en resa till korsika..;)

Få se.. Det här kommer bli priserna:


Flyg till gbg £48 [X]

Resa till och från Stanstead £18 [ ]

Resa till och från Lidköping ca 500 kr (ca £45) [ ]

Flyg till London 500 kr (ca £50) [ ]

Förberedelser till SRF ca 600 kr (ca £50) [ ]

Pengar att ha på SRF ca 2000 kr (ca £140)  [ ]


Det som inte redan är betalt (alltså allt utom flygbiljetten dit) är ca £300..


Jaa men det är ju 3 veckolöner typ..=) Bara att hålla sig i skinnet nu då Lea och börja spara!=)


Efter min helg den 9-10 feb så har jag 16 veckolöner kvar.. så.. jag kör på..;)

Ovido - Quiz & Flashcards