Alla inlägg den 3 januari 2008

Av Lea - 3 januari 2008 12:02

.. att jag uppdaterar min blogg lite även fast jag egentligen inte har nån lust alls eller ork. Men det ligger som på mig hela tiden! Ju längre jag skuter upp det desto mer kommer det som jag borde/vill skriva om!

Men vi börjar från början...


Den 19e drog jag till sverige, hög på penicillin och allmänt less bara. Resan gick skitbra och jag landade i Västerås på kvällen med all bagage kvar. Jag träffade en trevlig tjej på flygplatsen som jag snackade med hela vägen och sen sklijdes vi åt på flygplatsen med orden "vi kanske ses nån gång i London"..

På flygplatsen mötte en Hoffa och Louise mig med stora leenden! Det var faktiskt riktigt skönt att dom verkligen såg så hjärtligt glada ut eftersom jag egentligen gruvat mig lite för att komma dit då jag aldrig träffat Louise.. Men det gick så bra så!

Jag fick köpa nattamat på BK och sen åkte vi till hennes gigantiska gård.
Den natten hade jag dock jävligt svårt att somna.. Antagligen för att det var så sjukt svinigt kallt i rummet som jag placerats i...


Anywhoo.. De två dagarna jag var där tog jag hand om deras dvärgtax-valp Flax och sov mestadelen av tiden.. den 21a kom Veronika till sverige och vi satte oss i bilen för att resa de 6-7 timmarna upp till Jämtland.. I Bollnäs stannade vi för att stilla mitt pizza-sug och sen reste vi vidare. Vid elva på kvällen kom vi fram till kalla Hallen och det blev fika och ett snabbt prat innan det blev dags för sängen.


Klockan 08.30 morgonen efter vaknade jag av telefonen och det var Elon som ringde för att berätta att dom var på väg. En timme senare ca så ramlade familjen Katrin&Mattis Wissing in och det blev grötfrukost och sen drog jag, Katrin och mamma till Persåsens hotell för att basta och grejor..


På eftermiddagen blev det vigsel, middag och sprit. En lugn kväll måste jag säga. Dagen efter var det dags för den underbara hotellfrukosten och sen drog alla åt varsitt håll, Katrin m familj till Duved, Hoffa och Louise till Västerås och vi andra tillbaka till Hallen.. Ännu en lugn och trevlig dag.


Julafton... *pust*...

På förmiddgen skjutsade mor och Rolf mig till Mörsil där dom stannade på en snabb fika och sen var det dags för bye-bye mamma..

Jag stannade där och slappade med Thompa till sex då vi gick till Håléns och tomtade innan vi sen gick tillbaka hem och började laga maten. Thomas syster Kickan och hennes dotter Körven kom och vi åt middag. Dom la sig alla tidigt och jag knatade upp till Emil där det var julafton blandat med 60årskalas och fullt sjå. Anden kom och även några andra gamla vänner och vi förflyttade oss ner i Emils källare och festen fortsatte natten lång.

Hade mycket trevligt!

Juldagen kom Syster och mattis med barnen till Mörsil, jag fick otroligt jobbiga nyheter, och julmiddag som vanligt.. orkar inte gå in mer på det nu..


Åkte med syster och familjen till Duved dagen efter och det blev utgång på tottebo med dom två plus lillasyster Johanna, Bex och Jännö.. Underbart roligt att träffa dom men halvrolig krogkväll.. hade nästan kunnat stanna hemma hos Bex och pratat och druckit vin ist.. men det var värt det..=)

Dagen efter blev det bakismat på Linbanecafét, julmust hos Linda och Tacos hos pappa och Ucka.. Johanna åkte tillbaka till Sundsvall och Anli kom och hälsade på och snackade skit..

Jag gick med henne tillbaka hem och svängde in hos farmor där jag kikade på August med henne och Gunne och sen åkte jag hem. Somnade och sen var det dags att fara tillbaka...


Jag och pappa åt frukost tillsammans och sen satte vi oss i bilden halv nio för att bila vidare till Trondheim. Jag höll på att somna i bilden och pappa fnittrade åt mig. Vi pratade en del för att sen komma fram en tid som kändes på tok för tidigt.. Byebye pappa och resten av Skandinavien. Landade i London klockan sju.

Tog bussen tillbaka och begav mig till Camden för att ha utgång med Sabina. Kvällen slutade skit och katastrof...


Sen jag kommit tillbaka har det varit kaos med Madeleine... Hon vägrar höra på ett ord jag säger (eller första dagarna var det så iaf, nu är det rätt lugnt) och hon har tydligen varit helt rabiat med Sarah den tiden jag varit borta... Men nu ska jag få pli på henne igen minsann!!


Nyårsafton började smått kaotiskt med att jag smått vägrade kliva ur sängen... Fick ett jobbigt sms och satt en timme i telefon för att försöka "lösa" det eller iaf få mer info... Jävlar va hjälplös man känner sig när man är i ett annat land...

Jag tog mig iaf i kragen och knatade iväg till Sabina ca 3 timmar försent..

Visserligen var det bra att jag gjorde det egentligen för jag hade sjukt trelvligt...

Tror inte dom var lika böjda dock.. Heh...Äh skit i det... Kul afton var det..


Nu jobbar jag och imorgon ska hela familjen iväg till Central Park och bo där över helgen.. Massa bad, spa och god mat... Jag klagar inte..


Så varför kan jag inte få vara glad då??

Ovido - Quiz & Flashcards