Alla inlägg under maj 2008

Av Lea - 1 maj 2008 11:43

hittade jag tillslut min läkares nummer..

Så nu har jag tid till imorgon klockan elva..Skönt att få det gjort.. Jag hoppas bara inte att jag måste gå till tandläkaren..

Men känner jag de engelska läkarna rätt så kommer jag hamna på antibiotika...


"Doctor, i have some problem with my jaw... It hurts like shit..."

"Well, ill put you on antibiotics and you go home and eat some chickensoup"


'"I have fallen off a roof and broke my back"

"Well, ill put you on antibiotics and you go home and eat some chickensoup"


"Doctor, im in labour!!"

"Well, ill put you on antibiotics and you go home and eat some chickensoup"


"Someone call 999!!! This man has been shot!!"

"Step back, Im a doctor!! Ill put him on antibiotics and then he can go home and eat some chickensoup"







Av Lea - 1 maj 2008 08:52

Jag kan inte låta det fortsätta så här... Jag har så ont i käken att det är galet.. Jag vet att det vettiga borde vara att ringa tandläkaren direkt men det känns mest som att jag har ett sår nånstans som blivit infekterat... Det känns inte som att det har med nån tand att göra även fast det antagligen har det...

Men doktorn är gratis så varför inte testa det först?

Igår somnade jag vid midnatt och vaknade så där skönt sakta imorse.. Du vet,  när man vaknar innan man öppnar ögonen och liksom bara öppnar ena ögat först och det var inte pga något ljud eller så...

Jag tror det hade med ljuset att göra dock... Men det gör inget, jag var nog rätt utvilad tror jag...


Det knäppa är att jag nästan hoppas på att doktorn sätter mig på antibiotika eller något sånt så jag har en anledning att stanna hemma imorgon.. Eller, jag skulle nog åka och se Danger men sen dra hem på en gång efter... Det skulle vara så skönt, för som det känns nu så vill jag inte alls som att jag är sugen på att gå ut.. Jag tror jag har fått feber av hela den här grejen om jag ska vara ärlig...  Igårkväll är jag iaf rätt övertygad om att jag hade det iaf, men jag tog faktiskt smärt/feberstillande och la mig och sov. Jag brukar försöka hålla mig borta från sånt i vanliga fall...


Kolla, sen jag började jobba har jag ätit frukost, klätt tjejerna, borstat deras hår/tänder, duschat, sköljt munnen med listerine, och skrivit allt detta och ändå är det några minuter kvar innan det är dags att ta tjejerna till skolan! Det är såååå skönt när dom faktiskt är färdigätna när jag kliver upp!

Men nästa vecka ska jag nog mörklägga deras rum....


Ovido - Quiz & Flashcards