Alla inlägg den 22 juli 2008

Av Lea - 22 juli 2008 19:58

Nu var jag äntligen färdig med alla mina sysslor för kvällen. Sarah och Peter var och käkade på nån restaurang ikväll så jag somnade en stund på soffan när jag kikade på Mighty Boosh. Men när jag vaknade så bestämde jag mig för att ta tag i kvällens längder i poolen så jag gick ner och öppnade dörren till min altan och höll fan på att skita på mig när det var ca 8 katter som rusade i vild panik åt olika håll! Några av dem har varit här innan men det är bara en som man får hälsa på så henne kelade jag med några minuter innan jag gick och bytte om.

Jag blev full i skratt när jag höll på att simma för på sidan av poolen hade jag plötsligt fyra åskådare som satt och tittade på mig i hela 20 längder! Det var rätt skönt att ha dem där för när de hade gått så blev jag mer och mer mörkrädd...

Jag brukar inte bli mörkrädd men det är inte så lätt när det är helt becksvart överallt utom i poolen och så vet jag att det har varit x antal inbrott i området bara de senaste två veckorna så jag både såg och hörde folk överallt kändes det som... Sen tycker jag ju att det är sjukt obehagligt med vatten över lag så jag fick mer och mer panikkänsla när jag simmade men tvingade mig att tänka på annat.

Jag har gjort så de tre kvällar vi varit här att jag simmat 2x20 längder med bara armarna (eftersom jag inte kan simma vanliga simtag med benen pga knäet så jag låter benen bara vara avslappnade) och sen 2x20 längder med bara ben på rygg... Det är riktigt skönt ska ni veta!

Sen när jag hade 4 längder rygg kvar kom Peter och Sarah hem och jag blev grymt lättad över det. Jag pratade lite med dem och sen simmade jag klart det lilla jag hade kvar.

Jag gick in för att ta en låång varm dusch och sen tog jag tag i allt det där vad smörja heter. Först så såg jag tidigare idag att mina ben var otroligt uttorkade så jag smörjde dom med fet handkräm, sen resten av kroppen med vanlig babylotion. Sen sprayade jag hela kroppen med ”after sun” spray och sist så drog jag ett lager djungel-olja över hela kroppen så man slipper dessa förbannade myggbetten som jag har fått från första natten…


Dagen i övrigt har varit riktigt lugn och skön. Vaknade vid halv sju av att jag trodde att de knackade på dörren och gick upp för att kolla om de hade gjort det. Det hade de inte så jag gick ner och somnade om till halv nio då Maddie kom ner och sa ”its time att kliva upp nu”…

Klädde på mig och gick upp för att hoppa in i bilen på en gång. Vi åkte till en strand med så sjuukt höga vågor att tjejerna kastades runt som vantar i vattnet men verkligen älskade det! Peter var den som gillade det bäst dock! Jag har aldrig sett en vuxen karl ha så roligt av att bada själv! Han kastade sig runt i vågorna och bara såg ut att vara ett barn på julafton!

Jag själv var ju ledig så jag satte i iPoden och somnade gott där i sanden.

Sen var det dags för lunch och vi åt och drack gott. Sen var det dags att åka hem och för mig att börja jobba. Vilket betyder ”lägga sig på en solstol och låta tjejerna leka i poolen”… Jag klagar inte på mitt jobb den här vecka ska ni veta!


Imorgon är jag ledig till två igen och då lär vi mest bara ligga hemma iaf… Jag ska faktiskt passa på att njuta av att ha luftmadrassen för mig själv innan de andra kommer hem. Det finns inget skönare än att ligga på en luftmadrass i poolen och bara njuta av solen!



Ovido - Quiz & Flashcards