Alla inlägg under mars 2008

Av Lea - 4 mars 2008 23:35

Man blir bara.... Awwwwwwwwww...^^

Av Lea - 4 mars 2008 19:24

Fan. Vår telefon funkar inte... What to do, what to do??




Av Lea - 4 mars 2008 17:37

När jag gick från huset så ringde Kjerstin.. Vi pratade lite och när vi la på försökte jag ringa Magnus men detvar mobilsvar... Han ligger antagligen och sover eftersom han ska jobba inatt och sen åka direkt till flygplatsen och komma hit!! Yey!!!

Anyhooo... När jag kom till Rebeccas skola med Maddie så satt Juulia där och hon hade minsann tagit med sig Juha bara för att vi skulle kunna träffas innan han åker tillbaka till Finland igen! Jag blev jätteglad för hon har verkligen bara pratat om honom i flera veckor nu och alltid kul att få träffa dom som gör mina vänner glada!=)

När vi gick hem sen så ringde Kjerstin igen!


Kjerstin; Lea, vad är cerise?

Lea; Öhh, typ en färg?

Kjerstin; NEJ! Det var det som Titanics kapten inte gjorde!! HAHAHA


Tydligen så kollade hon på Robert Gustafsson och hörde den och kom direkt att tänka på mig och Johanna med våra usla ordvitsar! Så hon var tvungen att ringa och berätta om det.. Haha!


Nu leker barnen snällt där uppe efter att jag har hotat dom med att dom inte får nån tv på hela kvällen om dom inte leker en stund först... Jag fattar inte hur två tjejer i 4 och 6årsåldern kan ha sån TOTAL brist på fantasi?! Det är så det går när man haft nanny hela livet som har som jobb att underhålla dom.. Men jag sa det redan från början att jag Inte kommer sitta uppe med dom konstant och säga åt dom vilka leksaker dom ska leka med eller vad dom ska göra.. Barn behöver ha tråkigt ibland för att lära sig!


Igårkväll kollade jag på "The Exorcism of Emily Rose"... Den var faktiskt riktigt jävla bra! Sen kikade jag på Skins också som slutade i en riktig jävla cliff-hanger så jag måste kolla nästa vecka igen! Måndagar klockan 10 går det...


Hm, jag är smått nervös för det där samtalet ikväll för jag har faktiskt egentlingen Ingen Aning om varför vi ska prata...=S Allting osar bara trubbel redan så jag vet inte om jag orkar om jag ska vara ärlig... Men vill han att jag ska ringa så gör jag väl det då... Ska prata med mamma också och fylla i det här jävla fullmaktsformuläret så jag kan få min jävla telefon nån gång...


På torsdag eller fredag kommer Joanna hit också! Har redan gjort klart för dom att på Lördag är det Fox och SIN som gäller och hon har gått med på det.. heh... Tror hon förstod att hon inte hade något val...

På fredag ska jag möta upp Magnus och dom inne i Centrum nån stans.. lär väl bli nån av barerna i Soho kan jag tänka mig... Hade velat träffa honom lite själv också eftersom han faktiskt är en bra vän till mig men det kommer antagligen bli svårt...

Men eftersom dom ska bo hos Maxx så är det inge svårt att ta sig till Camden (lika långt som för mig fast på andra delen av Northern Line) och dom slipper iaf gå 20 min.. tog bara fem min att gå från Maxx till tuben.. och jag var bakis dessutom.. Heh, det kommer ju dom också vara ungefär 50% av tiden men så får det vara.. 


Jag var och köpte färsk tortellini med tjejerna på Tescos idag.. tror inte dom har ätit det innan så idag blir det Tortellinis fyllda med rökt parmaskinka och ost...^^ Synd att Maddie inte får äta mjölkprodukter, annars hade jag gjort en asgod sås till också... Men det får väl bli lite tråkigt då... Jag är bara glad om jag slipper dessa jävla köttbullar eller fiskpinnar! Känns fan inte som att vi äter något annat!!!

Jag ska gå in på Ocados hemsida och se vad det finns för massa och sen skriva en lista till Sarah med saker som hon ska få handla åt mig... Kyckling har vi inte ätit på evigheter... Det måste jag be henne köpa....

Nån dag ska jag göra Makaronilåda också.. det åt jag hemma hos Dominic när jag var barnvakt  och det var rusktigt gott...


Jag har börjat läsa en bok också.. som jag lånat av Sarah.. "The girl with the dragon tattoo" heter den... Det roliga är att det är en Svensk bok Översatt till Engelska och egentligen heter den "Män som hatar kvinnor" hur fan man nu lyckas översätta det till "The girl with the dragon tattoo"....


Men, men... Undra om jag ska ta och ta tag i det här nu... Maten kommer ta ca 5 min att laga då dom ska lilla i kokande vatten i 2 minuter.. Ska göra en sallad till dock men det tar ju inte lång tid.... Kanske borde ta och läsa lite innan... Bara slappa när barnen faktiskt leker snällt... Sarah kommer hem om ca en timme....


Undrar vart Kissapan tagit vägen förresten.. Länge sen man fick nån kommentar av henne... både här och på Bilddagboken... Man behöver ju inte bara skriva elaka saker...;) 

Av Lea - 4 mars 2008 05:14

Pga sömnbrist inatt så har jag snackat loss med Hakim på msn... Vi snackar om att han inte tycker att människor ska dricka mjölk, olika religioner och deras matvanor och nu kom även Hitler in lite i bilden...

Men det som förbryllar mig mest med Hakim är att han är en äkta grubblare... Han ser verkligen inte ut som en sån men han har mycket som snurrar innanför det Stora håret! Plötsligt klämmer han ur sig;


"Meningen med livet kan först finnas då tanken på meningen har lagts åt sidan och fokus ligger på livet självt."


Jag har fortfarande lite dåligt samvete för att pojken väntade på mig på Anchor 19 dec.. Trodde verkligen inte att han skulle dyka dit.. Men lite smickrande är det iaf... Antagligen var det inte för mig egentligen men jag kan ju ändå låtsas..^^


Men bra snygg är han i alla fall! 

Av Lea - 3 mars 2008 22:18

"If u can call me 2morrow an we can tlk bout it xxx"


Wtf? 





Av Lea - 3 mars 2008 21:17

Bejka skriver:
1. Lea är HOTTIE.
2. Lea behöver förmodligen kuk.
3. Lea påminner mig om uhm...
4. Utan Lea vore inte världen lika fin.
5. Lea kan vara totalt störd.
6. Lea gör alltid sjuka saker.
7. Det värsta med Lea är att hon är så satans snygg hela jävla tiden.
8. Det bästa med Lea är att hon är Lea.
9. Jag tycker att Lea borde komma hem NUUU.
10. Precis nu, slår jag vad om att Lea läser detta och tycker att jag är en gullegris.
11. Lea är söt som en gris.
12. Jag skulle göra mycket för Lea.
13. Lea är min hottie.
14. Om jag kunde vara Lea så skulle jag njuta av varje sekund.
15. Jag vill ge Lea en stor jävla kyss.
16. Sången Looks that kill av Mötley påminner mig om Lea.
17. Om jag var ensam med Lea i ett rum, så skulle jag ... hehe
18. Något jag måste berätta för Lea är att jag älskar henne och saknar henne så mycket att det gör ont.
19. Hälsningar: Beeejka.

Av Lea - 3 mars 2008 10:14

Har lämnat barnen nu.. Äter lite frukost och mår allmänt gött..

Ska plocka lite sen och fixa.. Jobbar bara till 7 idag.. Skönt som fan!

Helgen var mycket lyckad och på Onsdag kommer Magnus hit med lite folk! Dom ska bo hos Maxx och jag ska nog möta upp dom på fredag nånstans inne i Central... Kommer bli niiiice!


Vad tycker ni om mitt nya hår btw?

Kolla inlägget under... 

Av Lea - 2 mars 2008 21:49

Efter många blekningar och doningar fram och tillbaka hade jag tillslut mitt röda i håret som jag ville ha... Vad tycker ni??


Kolla gärna min bilddagbok för flera bilder! http://sssparkle.bilddagboken.se



Ovido - Quiz & Flashcards