Alla inlägg under mars 2008

Av Lea - 20 mars 2008 16:07

Nu anlände folket... *pust och stön*


Helvetes veckan har börjat.... 

Av Lea - 20 mars 2008 02:54

Jag vet, min humor suger!! Hahahaha!!!



Av Lea - 20 mars 2008 00:42

Jag som var så trött.... nu kan jag inte somna...


Av Lea - 19 mars 2008 20:20

Av alla låtar så kommer den alltid påminna mig mest om honom. Det är nog det finaste minnet jag har av Tobbe. När vi sitter hemma hos Harriet och Kenneth och jag och Harriet har druckit lite vin. Så sätter hon på "Rötter" av Lasse Tenander. Jag sitter i Tobbes knä och han sjunger tyst för mig i mitt öra och jag börjar bara gråta. Det var samma dag som jag fått veta att Brita varit död i över en månad och jag visste inte ens att hon hade dött. Det gjorde ont i mitt hjärta då, men han höll mig vid ytan som han oftast gjorde... Tur att jag hade honom då.



Blås vind blås, blås in i äventyr och blås in luft.
Över hav, bryt dina vågor mot en ny kust.
Oh, oh blås västanvidar blås. Blås in storm och blås in liv.
Över stad över land över hav, blås in musik blås in en ny tid.

Vi står här på stranden min vän.
Och i mitt hjärta känns ett hugg.
När vinden sliter i din hästsvans.
Och blåser bort din barndoms lugg.
Oh, oh, oh Carol min vän, min honungs paj mitt sockerbär
Kom i håg att våra rötter, dom kommer alltid finnas här.

Så min vän, känn hur vinden blåser än.
Över allt, från öken het och från havets salt
Oh, oh, lyssna min älskade hör, hur vinden blåser här utanför
Ibland ett hot ibland en lockande ton, men viden blåser på gott och på ont


 Vi står här på stranden min vän.
Och i mitt hjärta känns ett hugg.
När vinden sliter i din hästsvans.
Och blåser bort din barndoms lugg.
Oh, oh, oh Carol min vän, min honungs paj mitt sockerbär
Kom i håg att våra rötter, dom kommer alltid finnas här.


Little girl I want to marry you. I wasen't born to run. 

Av Lea - 19 mars 2008 14:34

Jag tog den där långa promenaden imorse... Var till Maddies läkare, hämtade ut receptet, gick hem och hittade våra trädgårdsmästare på balkongen.. haha...Jag visste inte att Sarah bett dom göra rent dom så jag hade ju inte lämnat något öppet åt dom.. Stackarna fick klättra upp utifrån! Hehe...

Sen slängde jag in en maskin tvätt och tog ett bad. Skrubbade, rakade och tvättade rent samtidigt som jag sjöng med till telefonen som jag hade på sidan, spelandes massa bra musik!

Klev upp, han klä mig och byta i maskinen innan Ocado's leverans kom.. Och JÄÄÄVLAR vad Sarah hade beställt mat ska jag säga dig!! Det tog nästan 45 min att packa upp allt! Runt 20 kassar mat!!! Ett jävla mirakel att jag fick in allt där det skulle vara säger jag bara!

Sen tog jag ut första tumlarmaskinen tvätt och vek in den i skåpet.. Sen tog jag även tag i de andra kläderna som låg på golvet sen Katarina möblerat om mitt rum. Sen plockade jag ordning ögonbrynen (tog bort alltså) och nu  sitter jag och tar en välförtjänt rast innan jag ska kuta till Maddies skola och se hennes balettföreställning... Jag ska sitta där som en stolt nanny och fota och vinka...=) Bilder kommer senare..^^


Nu ska jag försöka få igång min internetuppkoppling igen så jag kan spara det här... 

Av Lea - 19 mars 2008 11:25

Här var det strålande solsken imorse så jag bestämde mig för att promenera till Maddies läkare för att lämna proverna och hämta receptet.. Det tog en extra timme men det var det värt.. sen fick jag se lite nytt också och det var bara trevligt!

När jag gick där och filosoferade så dök dagens låt upp på iPoden, eller den blev dagens låt då rättare sagt. Jag blir jämt jätteglad när jag hör den! Och så är dom ju så snygga också, precis som de flesta band jag gillar..^^


Om nån timme kommer matvarorna för hela påsken, så det kommer vara LOADS! Och halv tre ska jag på Maddies balettuppvisning..^^ Bilder kommer senare!


Den gick inte att slänga in som video men jag länkar in den... Så, people.. Shake Me - Cinderella!! Enjoy!

Av Lea - 18 mars 2008 21:57

Tack för din anmälan!

Höstterminen 2008

Du har anmält dig till följande utbildningar:

1. SU-41099 - Socionomprogrammet 210hp Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
Stockholms universitet, Stockholm
2. SU-90084 - Lärarprogrammet med inriktning mot fritidens pedagogik - identitet och skolans läroprocesser för sko 210hp Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
Stockholms universitet, Stockholm
3. SU-41101 - Socionomprogrammet med inriktning mot socialpedagogik 210hp Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
Stockholms universitet, Stockholm
4. SH-21909 - Interkulturell lärarutbildning mot fritidshem 210hp Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
Södertörns högskola, Stockholm
5. SU-90035 - Lärarprogrammet med inriktning mot psykologi för gymnasieskolan 270hp Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
Stockholms universitet, Stockholm
6. SU-90001 - Lärarprogrammet med inriktning mot pedagogiskt arbete med yngre barn 210hp Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
Stockholms universitet, Stockholm
7. SU-58244 - Kombinationsutbildningen för master-/ magisterexamen och lärarexamen, inriktning historia 270hp Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
Stockholms universitet, Stockholm
8. SU-90027 - Lärarprogrammet med inriktning mot historia för skolår 7-9 och gymnasieskolan 270hp Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
Stockholms universitet, Stockholm
9. VXU-81430 - Socionomprogrammet - Växjö 210hp Dagtid,
Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
Växjö universitet, Växjö

Av Lea - 18 mars 2008 11:39

Fan vad jag saknar bruden alltså! Jag ska söka skola snart så får vi se om jag kommer in nånsant i närheten...


Imorse när jag kom hem från att ha lämnat barnen så hade vår städerska Katarina möblerat om mitt rum... Det är så fint..^^


Hehe, jag vet inte om dagens låt är helt suverän eller helt fruktansvärd.... Du får avgöra...



Ovido - Quiz & Flashcards