Alla inlägg under mars 2008

Av Lea - 5 mars 2008 11:00

De med Pil är dom jag vill se!


CONFIRMED BANDS SO FAR:

JUDAS PRIEST (UK) <---
DEF LEPPARD
(UK)<---!!!!!!!!!
POISON (US)<---!!!!!!!!!!
TRIUMPH (CAN)<---
WHITESNAKE
(UK/US)<---!!

DISTURBED (US)
TOBIAS SAMMET'S AVANTASIA (D)
ELECTRIC LIGHT ORCHESTRA (UK)<---
former members of ELO and ELO Part II
BLUE ÖYSTER CULT (US)<---!
SAXON
(UK)<---!

RATT(US)<---!!!!
ACE FREHLEY (US)<---!!!!!!
TESTAMENT (US)
JOE SATRIANI
(US)
TESLA
(US)<---!!
APOCALYPTICA(FIN)
AT THE GATES (S)
SEBASTIAN BACH (US)<---!!!!
SATYRICON(N)
HANOI ROCKS (FIN)<---!!!!!!!!!!!
DERRINGER BAND (US)
MINISTRY
(US)
BLACK STONE CHERRY(US)
HAVANA BLACK (FIN)
PRIMORDIAL (IRL)
SIR LORD BALTIMORE(US)
THE BLUES BAND (UK)
COHEED & CAMBRIA
(US)
CARCASS
(UK)
AIRBOURNE (AUS)
HENSLEY/LAWTON & LIVE FIRE (UK)
PICTURE (NL)
DARE (UK)
MUCC (JAP)
ULI JON ROTH (D)
SHAKIN' STREET
(FR)
ELÄKELÄISET
(FIN)
GOTTHARD
(CH)
MUSTASCH
(S)<---!
SABATON
(S)<---!
PRIMAL FEAR (D)
LIZZY BORDEN (US)<---
BONAFIDE
(S)
SONIC SYNDICATE
(S)
GLYDER
(IRL)
FASTWAY
(UK)
AXEWITCH
(S)
FIVE FIFTEEN
(FIN)
ASTRAL DOORS
(S)
AVATAR
(S)
VOLBEAT
(DK)
ROYAL HUNT (DK)
VIVIAN (CH)
H.E.A.T (S)
NEGATIVE
(FIN)<---!!!
 

Av Lea - 5 mars 2008 10:46

Går det att göra toast med "stekt" ägg? Jajjemen!^^blev lite kletigt men oj så gott! Jag är beroende av ägg... Tur att det kommer matvaror idag.. detta var sista ägget...


Tror våra trädgårdsmästare tycker jag är skum.. XD Dansar runt i köket och sjunger konstiga låtar på svenska.. Genesarets Sjö av Kjell Höglund är så underbart skum så man kan inte göra annat än älska den! 

Av Lea - 5 mars 2008 10:18

På vägen hem kom Jason Mraz's låt "I'm Yours" upp på spellistan och jag kunde inte låta bli att sjunga med...

Den varmaste dagen under stråketveckan, även den dagen då jag faktiskt var ledig (eftersom Dalwhinnie är stängt på söndagar), drog jag och Jimmy ut på udden i mitten på frösöbron med pizza, bärs och ett glatt humör! Vi satt där och njöt, doppade i bea och rökte nån cigg...

Nikki kom förbi och sa hej, Linnea och Sophie kom och joinade, även några av Jimmys polare... Jimmy och brudarna badade och jag bara svettades... Det var näst intill outhärdligt men helt underbart...

Sen drog vi in på stråket, åkte karusell och blev fulla..=)Låten spelades friskt i vår cdspelare och vi sjöng med för glatta livet!

Av Lea - 5 mars 2008 07:58

Det är faktiskt ganska exakt ett år sen som jag rullade in i Växjö efter 13 timmars resa.. Vet inte om det är på dagen men det är inte långt ifrån iaf... Fick genast en brännande känsla i hela kroppen när jag kom att tänka på det för här sitter jag och lyssnar på Hanoi rocks och låten efter "11th street kids" är just den låten som jag lyssnade på när Växjös tågstation visade sig runt gatuhörnet och jag visste vad som väntades....

Så självklart blir det dagens låt, även fast jag kommer undvika just den resten av den här veckan... Den har egentligen inget med själva resan att göra eller något sånt på så sätt i texten eller så... men det är ändå Introt på Växjövistelsen...

Rätt sjukt egentligen... Ett år sen och ändå sitter jag här i London och vill tillbaka till den veckan... Men mitt mål att komma till Växjö är fortfarande lika starkt... Jag saknar staden.. och vännerna där... Och honom så klart, men det kämpar jag verkligen med att glömma...

Jag trivdes så sjukt bra.. och jag hoppas jag kommer göra det sen med...

Stallarna, campus... vårpromenaden med hundar överallt... Biljarden och de stora tekopparna och sen den låten...
Förresten.... Det blir nog två låtar som blir dagens låt... Slänger in den andra i ett till inlägg...





Av Lea - 5 mars 2008 07:42

Idag kommer Magnus!! Can't wait to see him!!

Jag måste få kidnappa honom lite till Camden alltså... Få lite qualitytime!!


Har blivit besatt av gårdagens låt... Undrar vad dagens låt blir? Jag har en känsla av att den här veckan blir det nog mest bara Hanoi-låtar alltså.. Bara för att jag ska bittra över att missa dom på fredag...=C

Men vafan.. så kan det gå.. Jag ska se dom på SRF iaf!!



Well accidents, happen about everyday
And that day was special followed by a heat wave
Rush hour just began, and I ran for my life
I can't afford to miss the bus
Or I'll go and miss all the fuss
Cos this time it's a must
I'm gonna meet the boys, and Suzy
I just can't miss her tonight
And I'm so hot - Gee! I'm so hot

Well is she tight
Is she in need of a lover like me?
And there she is now!
I gotta go - and give her a great big kiss
And now that I'm in her, I don't wanna lose her
These moments are takin' me to heaven
But they don't seem to take her, anywhere at all
I wonder what went wrong
Please, tell me what went wrong!

Remember all them nights we wroted on the walls that "Punks never die!"
Hot love in the nights, the days we spent underground

Well accidents happen about everyday
And that day was special, 'cos Peter was taken a way, and Suzy,
She moved to another town
So here I'm all alone in the summer heat
Looking at this empty street
All there's left is writing on the walls
I wonder where all 11th street kids are today
Where have they all gone?

Av Lea - 5 mars 2008 01:11

Lewis säger:
so you still applying for uni?


Sparkle säger:
I am... spoke to my mum today about all that... i will apply but its not sure that i go even if i get accepted...


Lewis säger:
have you looked into studying here?


Sparkle säger:

No..   im afraid of that....


Lewis säger:
well its either that or you might have to go back to a small Swedish town


Sparkle säger:
heh.. yeah... i know...


Lewis säger:
..and we kidap you


Sparkle säger:
hahaha! Who is we?


Lewis säger:
i can round up some people.. Mike would be in
..and so would Tiff



Sparkle säger:

Yeah it would be you and Mike... haha... Yeah Tiff to maybe..  


Lewis säger:
..and I'll tell Mezzy you mishehaved and must be kept away from Sweden


Sparkle säger:
haha, i know that she wants me back so i dont think that'll help..


Lewis säger:
I'll kick her ass


Sparkle säger:
Haha for me?!?
ur so sweet...  


Lewis säger:
...and I'll kidnap her too



Hahahahaha!!! Ja, dom vill ha kvar mig....^^ 

Ovido - Quiz & Flashcards