Direktlänk till inlägg 24 oktober 2007

Rosa spya och gröna magar...

Av Lea - 24 oktober 2007 22:13

Som sagt, jag vet att jag varit ”lat” på att skriva men det har som sagt inte varit mitt fel. Jag har verkligen inte kommit in på bloggsidan och idag fick jag veta att det faktiskt varit problem med servrarna..

Jag har precis slutat jobba och jag ligger här nu i mitt rum och är apigt mätt efter den otroligt goda middagen som jag gjorde!! Tortillias med kyckling och majs som jag gratinerade i ugnen… yum-yum sa jag och Rebecca.. *kräääkas* sa Madeleine och fick minsann sitta en stund på trappen för det uttrycket..

Jag kan dock glatt berätta att pappas sätt att lära barn att säga ”ja tack” eller ”nej tack” har funkat lika klockrent även denna gång.

För er som inte vet hur det sättet går till så ska jag nu demonstrera;

 

Jag frågar till exempel Rebecca;

-         Vill du ha mera juice?

 

Rebecca säger;

 

-         Ja

 

Jag säger;

 

     .- Inte det?

 

Rebecca säger;

 

-         Ja!!

 

Jag säger;

 

-         Jaså du vill inte det, nej men ok…

 

Rebecca fattar då tillslut att den rätta saken att säga är: Ja Tack.

 

Det har funkat även här som sagt och det roliga är att det är Madeleine som snappat upp det först! Jag är nöjd..=)

 

Helgen var hemskt trevlig måste jag säga! Sara hade sin vän Thomas här på besök och vi visade honom Camden lite snabbt i lördags. Men det blev bara en snabb visit. Sara hade ju fått halsfluss och jag var riktigt trött. Han Thomas blev sjuk sen han med så han va nog inte så kry heller.

 

Imorgon kommer Sabina!!! Det ska bli så sjukt kul!!! Jag har verkligen toklängtat efter henne och på lördag ska vi träffas hemma hos Sara och ha en liten gathering innan Sabina antagligen kommer vilja dra in till Dublin Castle och känna att hon verkligen är tillbaka igen!

 

Igår va Sara och Sandra här och kikade på film. Vi såg nån sjukt mysko rulle som hette.. uhm.. the loss of innocent sexuality tror jag?? Vi fatta inte så mycket men vi fick iaf äta gott!! Vi beställde hem pizza och hade en riktig tjejkväll.. Sarah och tjejerna va hos mormor och Peter är i Kroatien så jag hade hela huset för mig själv! Och Sara och Sandra då så klart.. Sandra var tvungen att bege sig hemåt efter filmen och vi följde henne till tuben.. Sara sov över så vi kikade på Mötley-videor, säka sips och sen kikade vi på Vildängel alldeles innan vi somnade… Jag hade väldigt svårt att somna efter att ha sett den. Det är faktiskt helt sjukt hur man fortfarande kan älska en film så innerligt sen man såg den första gången på skolan 97 eller när det nu va… Jag blev hemskt nostalgisk och av nån anledning började jag sakna något väldigt mycket. Jag kom inte riktigt fram till vad det var i början men sen insåg jag nog mer och mer att det faktiskt var ”den gamla goda tiden i Mörsil” som kändes lite väl långt bort. Men det är ett avslutat kapitel i mitt liv nu faktiskt. Måste ta och skriva lite nya känner jag. Kanske återvänder man men det tror jag knappast. Mörsil är en utdöende by.

 

Jag har börjat läsa ”The Dirt” för femte gången tror jag… lika bra varje gång! Jag älskar den verkligen. Det är ganska sjukt hur man kan gilla en grupp så mycket och ändå är jag inte ens en bråkdel av alla som är riktigt stooora fans! Jag älskar verkligen Nikki Sixx’s tidigare utstyrslar alltså. Den randiga fracken med tillhörande byxor… Jag skulle kunna göra nästan vad som helst för den alltså… Mmm…

 
 
Ingen bild

Sara

24 oktober 2007 23:12

haha du kom ihag rubriken! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lea - 3 september 2008 21:41

Som jag nu säger farväl till den här bloggen... Jag vet, Kissapan, att du inte gillar att ändra bokmärken hela tiden men här måste jag i fortsättningen betala för bilder jag lägger upp och dylikt och det vill jag inte göra. Hela tiden har jag tänkt p...

Av Lea - 3 september 2008 19:23

(som Dani fint uttryckte det... Men jag håller med! Knarkade barnprogram Is The Shit!)   ...

Av Lea - 3 september 2008 18:15

Nu vet jag vart jag har alla... Sabina är tillbaka i stan och bor  borta i Richmond.. eller något sånt.. Sara sitter i Ealing och  är tvåsam... =) Känns bra...  Jag var snygg idag... Är än, men kan ju inte gå runt i mina underbart snygga piratboots i...

Av Lea - 3 september 2008 12:54

Men den var dock en liten besvikelse... Den var minsann kriststrecksrandig med mörkröda ränder... Något sånt sades det inget om på eBay.. Det stod att den var svart... Jaja, den funkar la... Jag kanske kan färga den??   Tips någon?? ...

Av Lea - 3 september 2008 12:49

..för att inviga de nya bootsen..=) Jag hittade skavsårsplåster i Sarahs skåp... Får se hur det går med det nu då! Bättre att börja litet tänkte jag dock...^^   Nu ska jag göra i ordning mig! ...

Ovido - Quiz & Flashcards