Alla inlägg den 18 oktober 2007

Av Lea - 18 oktober 2007 11:12

Det här är UTAN TVEKAN det bästa jag vet!


Jag garvar LIKA MYCKET varje gång och jag är sååå glad att jag märkt att man kan länka till den!


http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=147255&BroadcastDate=&IsBlock=0


Please lyssna! Man kan inte ha gått genom livet utan att ha hört Katla - Sju Sorters Apa!

Av Lea - 18 oktober 2007 10:41

I'VE EVER SEEN!!!


Lova att kolla på hela!! Kommentera här sen! XD


http://www.slide.com/r/IotA8KvG7D_JK4IZWpx0meKDjyvQmOYK

Av Lea - 18 oktober 2007 01:00

Jag ska försöka minnas allt som hänt...


Okej.. Måndag:

Jag lämnade barnen på skolan och sen gick jag hem.. städade och plockade hela dagen tills det var dags att hämta barnen på skolan igen.. Hämtade Madeleine först och stressbytte kläder på henne eftersom dom skulle på fairyshopen på kalas och sen var det bara att rusa till Rebeccas skola för att hämta henne, stressbyta kläder och sen ruuusa till fairyshopen för att lämna av dom. Hade två timmar över så jag tänkte att jag skulle gå och fylla på telefonen, fixa banken och hämta ut min kamera i Swiss Cottage. Började med att gå till Carphone Warehouse som är det enda stället som jag kan köpa top-up till Mobile World-grejen som jag har på min telefon.. Där är det så klart kö och jag blir tokstressad! Tänker att jag kan fixa det sen och kutar vidare ner långt ner för gatan för att komma till banken.. Där får jag en tid till dagen efter då jag ska möta en tant och öppna nytt bankkonto... kutar tillbaka till gatan där Rebeccas skola är för att sen kuta upp för den och ner för gatan där Madeleines skola är för att komma till Finchley Road (vi snackar några kilometer nu alltså) Tänkte på vägen att jag hade hört av en annan nanny att Argos-affären, där jag ska hämta min kamera, inte alls ligger långt bort och eftersom jag inte är helt säker på vart den är så tänkte jag att det var bäst att gå.. Börjar promenera längst den stora gatan och går och går.. Tillslut frågar jag en man som står på gatan vart affären ligger och han pekar neråt och säger typ "tio minuters promenad till"... jag blir mer och mer stressad.. hittar till affären och ser lättat att det finns ett buss-stopp alldeles utanför.. går in,får tillslut tag i min kamera och går ut till bussen, som tack och lov precis står där.

Åker med bussen och får gå upp för den lååånga backen igen till Madeleines skola och sen gå genvägen så jag kommer till Hampstead highroad igen där Carphone Warehouse ligger så jag kan fylla på telen... Jag är brutalt svettig eftersom jag trodde att det skulle va kallt som på förmiddagen så jag har byltat på mig.

Fyller på telefonen och ser till min lättnad att jag har 50 min kvar innan tjejerna ska hämtas..

Smiter in på "Nuts about life" och snackar skit med Hanna ett tag och tar även första kortet på henne där... Hanna på Nuts about life


Hämtar sen tjejerna och går hem. Dom har som tur va fått mat så det är bara att gå hem och hoppa i badet och sen isäng. Jag deckar klockan tio den kvällen.





Tisdagen:

Jag vaknar halv sju och kliver upp och väcker tjejerna. Äter frukost och går iväg till skolan. Madeleine ska iväg på Zoo't med klassen så hon är duktigt uppspelt.. Har en mycket trevlig promenad med dom faktiskt! Inte varje morgon det är det.. Lämnar tjejerna på skolan och går em sen. Där är Katrina, vår städerska, som pysslar och donar. Jag tar in datorn i Sarah och Peters rum och lånar deras skrivare för att få dra ut ett kontoutdrag och hoppas att det räcker som bevis för att jag har konto i Sverige. Katrina städar mitt rum och är så snäll! Jag betalar vår trädgårdsmästare Frank det vi är skyldig honom och sen kommer matvaruleveransen. Japp, gott folk, vi handlar inte ens själva.. beställer på internet och sen dyker det upp! Får det tom buret ända ner i köket..;)

Plockar upp varorna och sen är det bara att gå in till stan för att gå på banken... Det går sjukt lätt faktiskt att fixa bank-konto.. jag har hört att det är skitsvårt för svenskar att få det men jag hade noll problem!

Får konto och för även över mina besparingar till mitt Svenska konto så jag kan betala Kissapan det jag är skyldig henne och även lite julklappar. *Lättnad*

Har 1,5 timme kvar innan tjejerna ska hämtas så jag går in en sväng till Hanna igen på hennes jobb och sen sätter jag mig på Donken som är vägg i vägg typ och läser en bok. Vet att det finns massa caféer och shit men det är alltid så jävla stimmigt på dom och alla posh-morsor är så hemska så då sätter jag mig hellre på Donken.

Sitter där och hämtar sen tjejerna och går hem. Lagar fetaost-gratinerad kyckling med grönsaker Tjejerna.


Sen är det bad och läggdags för tjejerna. Jag deckar halv elva typ.






Idag har varit en rätt vanlig dag faktiskt. Klev upp sju, klädde tjejerna och gick till skolan. Hämtade dom klockan halv fyra och sen gick vi bara hem. Skönt med en vanlig dag faktiskt... Åt spengotti och köttfärssås och sen lekte vi och lyssnade på Astrid Lindgren-skivan jag gjort åt dom. Det är så kul att se hur mycket dom faktiskt älskar den skivan!

Dom la sig vid halv åtta och åtta kom peter hem. Sarah kom kanske en kvart senare och vi beställde hem libanesiskt och drack vin och snackade skit. Det var otroligt trevligt måste jag säga! Vi ska göra det oftare har vi bestämt. Sarah tyckte det var synd att jag inte tog kort tidigare för då hade man sett att vi faktiskt drack vin också.. Hehe..


Sen gick jag ut och tog lite kort och pratade med Sabina i telefonen! Den BRUDEN har fått JOBB och kommer på TORSDAG!!! Fatta vad jag längtar alltså! Det är helt otroligt!! Jag är sååå glad att hon kommer! Hon kommer vara här över Halloween och det kommer bli grymt! Vi ska ut med Snyggaste Sarah och bara ösa! Förhoppningsvis kommer Jason då också! Hoppas, hoppas, hoppas!


Jag höll btw på att dö idag... Vi har inte hörts något på över en vecka, jag och Jason, och i fredags skickade jag ett mess där det stod typ "Synd att du inte kunde komma till London i helgen, hade varit grymt kul att träffas" blablabla.. fick inget svar men tänkte inte så mycket med på det eftersom han sällan har pengar på telefonen...

Men i måndags funderade jag lite och skickade typ ett till där jag bara fråga hur det var med honom osv... Inget svar... Jag blev förvånad då faktiskt eftersom han har brukat höra av sig på något sätt om han inte haft pengar och igår skickade jag ett mail på myspace där det stod typ "jag hoppas att du inte svarar för att du inte har nå cred, men om det inte är anledningen så hoppas jag även att du berättar det.. Om du inte vill höras mer är ju det lugnt men säg det bara... "

Idag fick jag svar.. Hans grandad dog förra veckan och idag var det begravning så han har varit lite distraherad + att han inte haft nå pengar! Jag höll på att dö när jag läste det.. Men han verka ok med allt iaf.. jag svarade och frågade hur det var med honom och bad om ursäkt... Hoppas han kommer upp på Halloween som vi pratade om förut.. Skulle va grymt kul att träffa honom igen!


Jag har även sett på Facebook att Tobbe, mitt ex, ska bli pappa... Jag vet inte riktigt hur jag känner för det hela.. Känns rätt tomt faktiskt.. Jag vet, jag vet.. nu tänker ni att jag inte ska bry mig eftersom det faktiskt bara är ett ex och det var jag som gjorde slut och bla bla bla.. men det är det enda exet jag har plus att vi faktiskt var förlovade och bodde ihop. Anledningen till att jag gjorde slut var komplicerad och jag älskar honom faktiskt fortfarande.. det kommer jag alltid att göra.. Plus att när vi snacka om sånt som barn så var det alltid svaret att han Aldrig skulle bli pappa... Så lite ont gör det ändå måste jag säga.. Det är svårt att förklara och jag förväntar mig inte att nån ska förstå.. Men det är ju som min blogg så mina tankar ska ju skrivas här...


Hehe, här om dagen gjorde jag bort mig för en av grannens byggnadsarbetare som håller på att göra om deras uppfart till huset.. Dom har varit där och fixat massor hela sommaren och jag har smått spanat på honom för han är grymt söt! Sen har han bara försvunnit och jag har som trott att han kanske bara gjorde grunden eller så och att han inte kommer tillbaka. Så igår när jag skulle till banken så gick jag ut för dörren och svängde uppåt samtidigt som jag satte på musiken på telefonen.. Och ni vet ju hur det är när man går själv och man är koncentrerad på något.. Man går ju liksom inte och ler eller så utan man kan se rätt bister och snobbig ut..

Iaf, jag får på musiken och stoppar telefonen i fickan och kollar upp.. Där står han, kanske två meter framför mig, och utan att jag kan göra något åt det så brister jag ut i ett "dra efter andan/överraskat/åuberglatt/soligt" leende!! Han ser typ chockad ut och säger något men jag hör inte vad det är eftersom jag har musik på! Jag säger typ "Hiii" och går förbi... Så klart kan jag inte hålla mig utan efter några meter vänder jag mig om och så klart tittar han efter mig och ser det... Jag gick verkligen och skrattade för mig själv hela vägen till banken.. XD

Idag när jag kom tillbaka efter att ha lämnat tjejerna på skolan så vågade han knappt kolla på mig.. Hahaha! Men, men... han kanske fick en liten självförtroende-boost...


Nej undrar om jag ska ta och läsa lite kanske... klockan är tjugo i ett så det är nog på tiden att försöka sova lite...

I helgen tror jag att jag är ledig.. ska träffa Sara och Sandra på lördag och kanske Juulia skulle haka på också.. Hon är en annan nanny som har en pojke som heter Dominic som går på Rebeccas skola..

Sara har nå polare här så hon ville visa Camden.. Det kommer bli kul!


Night night..

Ovido - Quiz & Flashcards