Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av Lea - 10 oktober 2007 22:26

Jag, mitt smarta ärsle, lyckades somna på soffan idag... Vaknade lite för sent för att verkligen komma i tid till att plocka upp barnen på skolan! PANIIIK!! Rusar ut och ser väl allmänt förvirrad ut och ser att grannen står där och är på väg bort.. Han frågar om jag vill ha skjuts och jag tackar gladeligen ja och hoppar in i bilen. Han surrar på lite och tillslut så bara frågar han "So u like rockmusic?" "Jäävlar", tänkte jag och frågade smått generat om han hört när jag rockat musik tidigare på dagen. Jo fan, det hade han men han hade minsann uppskattat musikvalet!! Jag har en Hårdrockstrummis som granne, ta mig fan! Han ska jag bli polare med! Har även fått åka i min första PT Cruiser! Jag vill ha en sån när jag blir stor! Jag tycker fan att bilen är så jävla snygg!


Idag fyller Sara Bara Schwartz 21 också! Grattis till henne! Hon har flyttat till Lund nu. Hoppas hon blir kvar tills jag flyttar till Växjö! Skulle vara ball! Inte alls så långt imellan!


Imorgon är jag ledig så då ska jag dra in till Camden och byta ut min labret till en ring... Det ingår i priset... man får ring och byte gratis.. Gött som fan... Hatar att byta smycke själv!




Av Lea - 10 oktober 2007 12:12

Jaha, då var det dags att bryta bloggoskulden då. Mest eftersom jag inte har så otroligt mycket att göra om dagarna så jag kan väl bli en bloggbög jag också, som alla andra.

Vi får väl se hur flitig jag blir men jag tänkte väl försöka göra mitt bästa iaf!


Har snackat en del med Kissapan idag på msn, vi har nästan fått bättre kontakt nu än vad vi hade då jag bodde i Sverige. Det kanske är för att vi slipper se varandras fula plyten när vi pratar nu.

Har även tagit oskulden på vår stereo idag. Fattar inte att jag inte gjort det innan. Har ju hela lägenheten för mig själv varje veckodag mellan 9 och 15...  Har ett grymt högtalarsystem med högtalare i varje rum här på övervåningen. Så man kan rocka lagomt högt ska ni veta. Hoppas inte dom ovanför är hemma. Men va fan, vi får stå ut med deras stampande varje dag/kväll så då får dom stå ut med lite musik på dagtid, när dom egentligen ska vara på jobbet. Fast i det här posh-samhället vet man aldrig hur det är med jobbandet alltså. Kan tänka mig att det är en hel del fruar som bara sitter hemma och pillar naveln!


Har letat Mötleybiljetter idag igen. SKiträdd att jag missat släppet men samtidigt borde det ju ha stått nånstans att de ska släppas.. Men det har det inte gjort. Fan om jag missar dom alltså!


I måndags träffade jag Makke på Dublin Castle. Kort men trevligt. Missade dock deras spelning eftersom dom fick spela först.. Dom skulle egentligen spela som andra bandet...  Han drar hem till Sverige imorgon igen men han får se till att pallra sig tillbaka snart jävlar-i-mig!


I helgen vet jag inte alls vad jag ska göra faktiskt. Imorgon ska jag in till Camden och byta labretten i läppen mot ring äntligen. Två veckor skulle det gå och sen skulle jag komma tillbaka så jag får bytt gratis. Eller det ingick i priset iaf...


Det är kallt och jävligt grått här nu. På mornarna är det mörkt och mysigt dock. Rätt kallt men va fan. Jag är van med värre.


Jason skulle ha kommit i helgen men han åkte ju in på sjukhuset i slutet av förra veckan. Har som tur var fått komma hem nu men mår ju inte hundra. Textade lite med honom igår. Så jävla typiskt att när man äntligen hittar en snygg britt så bor han 2,5 timme bort och är 19... XD Men va fan.. Man får se över sånt när man, som sagt, äntligen hittat en snygg britt... För det här inte till vanligheterna ska ni veta.


Jaha, vad ska man skriva om nu då?

Jag gör som alla andra och klistrar in en "dagens text"..


Anledningen till att jag valde denna text är att jag kommit till insikt till vad jag vill att det ska stå på min gravsten om jag skulle råka på att dö inom en halvsnar framtid...


Frankie died just the other night
Some say it was suicide
But we know
How the story goes

With his six string knife
And his street wise pride
The boy was a man before his time
And she knew
All their dreams would come true

But ya see, Frankie was fast
He was too fast to know
He wouldn't go slow
Until his lethal dose
And she knows
He'll finally come too close

Well, on with the show
Going on with the show
Come on baby
No, no, no
Oh my, my, my . .

He was bad
He was never good
But one thing that he understood
And she knew
All those lies would come true The time has come and
He's paid his dues
Suzy finally got the news
She always knew
This day would come soon

He was stopped on a dime
With a switchblade knife
Some damn punk went and
Took Frankie's life
And she knew
She'd have to pull through

Broken down, with his broken dreams
With a wink of an eye
Said Suzy, listen to me
You must go
On with the show

Go on with the show
Going on with the show
Come on baby
No no no
Oh my my my my

Oh baby

Ovido - Quiz & Flashcards